קרל יונג
אריך נוימן

תכנית שנתית ללימודי תרבות במבט יונגיאני

שנת הלימודים תשפ"ד (2023-2024)

תכנית שנתית ללימודי תרבות במבט יונגיאני

שנת הלימודים תשפ"ד
(2023-2024)

במכון הישראלי לפסיכולוגיה יונגיאנית ע"ש אריך נוימן פועלת תכנית לימודים שנתית ייחודית ובלבה עיון במגוון מרכיבים של התרבות האנושית, הנשען על נקודת המבט הייחודית של הפסיכולוגיה האנליטית (יונגיאנית). בבסיס לימודי התרבות ברוח זו עומדת ההנחה כי לצד הלא מודע האישי, מתקיים באדם רובד נוסף המכונה "הלא מודע הקולקטיבי". במרכיבים רבים של התרבות האנושית – ממיתולוגיה ודת, דרך פילוסופיה והיסטוריה ועד האמנות לסוגיה – ניתן לזהות את השפעותיו של אותו רובד קולקטיבי. הבנה זו מובילה לתהליך לימוד דו-סטרי: ההיכרות עם המבנים הקולקטיבים (הארכיטיפים) פותחת רובד נוסף בהבנת התופעה התרבותית או היצירה האמנותית, ואילו עיון בתרבות ובאמנות מעמיק את הבנת הארכיטיפים ומכאן שאף את היכרותנו עם עצמנו. על פי תפיסה זו, ניתן להתייחס אל האנושות כאל בעלת 'נפש גדולה' שהיא מעין מכלול יוצר תרבות ואמנות במטרה להמשיך ולהתפתח באמצעותן. 'סיפורה של 'הנפש הגדולה' הזו הוא סיפורנו.

התכנית מיודעת לקהל הרחב ואף לנשות ואנשי מקצוע מתחום הטיפול המבקשים להעמיק היכרותם עם הפסיכולוגיה האנליטית (יונגיאנית). התכנית תתמקד בפרשנות התרבות והאמנות ולא בהיבטיה הטיפוליים של הגישה. התכנית מהווה תכנית המשך לתכנית שנלמדה בשנה שעברה, אך שנת הלימודים בכללותה וכל קורס בנפרד עומדים בפני עצמם ופתוחים לתלמידות ותלמידים חדשות וחדשים.

מורי התכנית הנם אנליטיקאיות/ים במכון הישראלי לפסיכולוגיה יונגיאנית ובחלק מן הקורסים הם יקיימו דיאלוג עם מומחיות ומומחים בתחום הנלמד. משך התכנית שנה אחת בה יינתנו שמונה קורסים בני שבעה מפגשים כל אחד. ניתן להירשם גם לקורסים בודדים (על בסיס מקום פנוי).

הלימודים יתקיימו בבית המכון, ברחוב הצפירה 18 תל אביב, בימי חמישי בערב.

שכר הלימוד לתכנית המלאה עומד על 4,000 ₪. שכר לימוד לקורס בודד: 600 ₪.

תקנון הרשמה:

  1. שכר הלימוד ישולם במלואו לאחר קבלת אישור ההרשמה.
  2. ניתן לדחות את תשלום שכר הלימוד עד לתאריך 1.9.23 הן לתכנית המלאה והן לקורסים בודדים, בכפוף לתשלום דמי הרשמה בסך: 400 ₪ לתכנית המלאה ו-100 ₪ לכל קורס בודד.
  3. הנרשמות.ים לתכנית מלאה יכולים לפרוש את שכר הלימוד לארבעה תשלומים – תשלום ראשון כמצוין בסעיף הקודם, ועוד שלושה תשלומים בשלושה צ'קים לתאריכים 1.11.2023 |  1.12.2023 | 1.1.2024  הצ'קים יימסרו בשיעור הראשון ללימודים.
  4. ניתן לפרוש מן התוכנית או מקורס בודד אחרי השיעור הראשון. יינתן החזר כספי בניכוי דמי הרשמה: 400 ש״ח לנרשמים לתוכנית מלאה, 100 ש״ח לנרשמים לקורס בודד.
  5. למי שנרשם.ה לתכנית מלאה, אין החזר שכר לימוד על קורס בודד.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למייל  jungandculture@gmail.com

יו"ר ועדת ההיגוי: ד״ר גיא פרל

וועדת ההיגוי: פרופ' תמר קרון, גב' בתיה ברוש , ד"ר גיא פרל, ד"ר אילנה לח

רכזת התכנית: דנה גזי

הקורסים בתוכנית
(על-פי סדר הלימוד)

מבוא לתאוריה היונגיאנית  בדגש על פרשנות התרבות

ד"ר גיא פרל

בחלקו הראשון של הקורס ילמדו מושגי היסוד של התיאוריה היונגיאנית. בהמשכו, נתמקד בתרומת התיאוריה לפרשנות התרבות. בין השאר, נבחן כיצד משפיעים תהליכים ותכנים שמקורם ב'לא מודע הקולקטיבי' על תהליכי יצירה תרבותית ועל התרבות בכללותה, ומה תפקידם של יוצרות ויוצרים בחברה האנושית. בשיעורים שיחתמו את הקורס יודגמו הדברים באמצעות עיון פרשני בשלושה עולמות תוכן רחוקים, לכאורה, משדות השיח הטבעיים של התיאוריה האנליטית – בישול, מדעים מדויקים וארכיאולוגיה. הקורס מהווה מבוא לתכנית הלימודים אך יכול להילמד גם כקורס נפרד.

 

ד"ר גיא פרל – אנליטיקאי יונגיאני, ע"ס, משורר וחוקר שירה. חבר, מורה ומדריך במכון הישראלי לפסיכולוגיה יונגיאנית ע"ש אריך נוימן. מורה בביה"ס לע"ס באונ' ת"א, בתכנית להכשרה אנליטית של ביה"ס לפסיכותרפיה יונגיאנית של המכון הישראלי לפסיכולוגיה יונגיאנית ובמסגרות נוספות. מחבר הספרים יש נקודה מעל הראש שלך (הקיבוץ המאוחד, 2013); לשאת את הנפש במהופך – רשימות על שירה (קשב לשירה, 2016); מערה (לוקוס, 2019); הַדְּבוֹרים של הבלתי-נראה – אל שפת השירה בעקבות יונג ונוימן (רסלינג, 2021); גופו של הלא נאמר – רשימות על שירה (קשב לשירה, 2023).

מבט יונגיאני על אמנות אינטואיטיבית: אמנות "אאוטסיידרית", אמנות "גולמית" ואמנות "נאיבית" 

ד"ר אילנה לח

יונג חשב שלדחף היצירתי יש קיום משל עצמו, כביטוי של הSelf.

אנשים יצרו ויוצרים בחומרים מאז שחר ימי האדם, גם בלי הכרות עם עולם האמנות. אמנות זו קיבלה שמות שונים לאורך השנים, ולא בכדי. את המונח " "Art brut הגדיר האמן הצרפתי ז'אן דובופה ב-1945, ואילו את המונח " Outsider Art"  טבע מבקר האמנות רוג'ר קרדינל ב- 1972. שניהם עוסקים באמנות הנוצרת בבדידות, ללא קשר עם העולם. אמנות כזו כוללת עבודות של אנשים שיצרו מחוץ לעולם האמנות שמגדיר מיהו אינסיידר ומיהו אאוטסיידר, אמנים שיצרו במוסדות שונים, ובסגנונות ייחודיים- כביטוי של ה Self, לפעמים מתוך הכרח של הישרדות נפשית.

בקורס נתבונן ביצירות ובתהליכי היצירה מתוך משקפי המושגים היונגיאניים. נתחקה אחרי גוף העבודות של מספר אמנים שיוצרים מחוץ לממסד האמנות ולפעמים גם מחוץ לחברה, ונשאל עד כמה מתאימות הגדרות אלו בעולם הגלובלי שבו אנחנו חיים.

 

ד"ר אילנה לח: מטפלת באמנות ואנליטיקאית יונגיאנית חברת המכון לפסיכולוגיה אנליטית ע"ש אריך נוימן. מרצה בכירה המלמדת טיפול באמנות בבית הספר לחברה ואמנויות בקריה האקדמית אונו, ובמכללה האקדמית ספיר. מלמדת בתכנית הפסיכותרפיה היונגיאנית בבר אילן. יו"ר יה"ת- האגודה לטיפול באמצעות אמנויות בישראל. מחברת הספר: "מקורות הרוע בנפש האדם" (כרמל 2017), כותבת על האספקטים הארכיטיפיים של טיפול באמנות ושל תופעות חברתיות, ועוסקת במחקר ציורים בארץ ובארכיון המכון היונגיאני בציריך.

נפש רוח דת ותרבות: ממרומי האולימפוס ומעמד הר סיני למעמקי השאול

ד"ר אבי באומן

המיתולוגיה היוונית וסיפורי התורה ישמשו כמקורות השראה להתבוננות בהתפתחות הנפש, הרוח והתרבות. נתמקד בהתפתחות העוברת מהתפיסה הפוליתאיסטי אל המונותאיזם, ונבחן כיצד העצמי וציר אני עצמי מקבלים מקום יותר מרכזי עם ההתפתחות. המיתוסים יתוארו גם כמקורות השראה לתרבות לאמנות לתיאטרון לשירה ולפילוסופיה.
לכל מיתוס יובאו ייצוגיו האמנותיים: שירה, תיאטרון, אופרה וקטעים מכתבי אובידיוס והומירוס.

 השיעורים:

    1. בריאה כהתפתחות טבעית או יצירת סדר ואמירה.
    2. בריאת האדם ויצירת סוגי תודעה.
    3. מיהו הגיבור, מסעו ומה מייצג בנפש וברוח?
    4. האהבה -הגיבורה פסיכה ושיר השירים
    5. הילכו כוח ואהבה יחדיו? ומה הן המפלצות?
    6. להרוג את ההורים – אדיפוס ואורסטס
    7. המוות בעודנו בחיים – האדס

 ד"ר אבי באומן הוא פסיכולוג קליני מדריך ואנליטיקאי יונגיאני בכיר. חבר, מורה ומדריך במכון הישראלי לפסיכולוגיה יונגיאנית ע"ש אריך נוימן.המרכז האקדמי של  התוכנית לפסיכותרפיה יונגיאנית ביחידה ללימודי המשך שבבית הספר לעבודה סוציאלית באונ' בר אילן. מחבר הספר "שערות הזהב של השד – אגדות גרים כמראה לצד האפל של הנפש (מודן 2005). בין פרסומיו:
הפנים הנסתרים של דמות האם והשפעתן על עצמיות הילד (בתוך: אמהות – מבט מהפסיכואנליזה וממקום אחר, הקבוץ המאוחד 2009, בעריכת אמיליה פרוני).
טקסים ליצירת החלל המקודש (בתוך: המשחק – מבט מהפסיכואנליזה וממקום אחר, ידיעות ספרים 2002, בעריכת אמיליה פרוני).
עריכה מדעית של הספר: האדם המיסטי מאת אריך נוימן (רסלינג 2007)

מפגש בין יוצר ושרשי היצירה

חגית חוף

בקורס נרד אל שרשי יצירות ספרותיות שנוגעות בעמקי נפשנו, בעיקר שירה.

ניכנס לעמקי היצירות דרך היופי והנשגב הייחודיים לשירה במיטבה. נחווה את הפואטיקה הייחודית של כל יצירה, בשילוב חשיבה נוימניאנית יונגיאנית. נאתר את נקודת המפגש בין הנפש היוצרת הפרטית של המשוררת או המשורר עם אוצרות אינסופיים שחבויים בעצמי ונעמיק בהם. נתחקה אחר ההשראה שמפליאה להפגיש בין חיי היומיום של האגו לאוצרות העצמי מה שהופך ליצירות שנוגעות בעמקי נפשנו.

בין המשוררים והסופרים דרכם נלמד יהיו פול צלאן, פרוע' פרחזאד, גרסיה לורקה, תומאס טרנסטרומר, נלי זקש ומחמוד דרוויש.
ומשלנו: טל ניצן, דנה אמיר, גיא פרל, ריקי דסקל, יהודית אוריה, יהודית דריגס, דיתי רונן ואחרות.
בכל שיעור נלמד דרך היצירות אודות מצבי חיים בלתי אפשריים שיכולים להתממש רק דרך כתיבה.

לחלק מהמפגשים יצטרפו המשורר או המשוררת שנעסוק בשיריהם.

חגית חוף, אנליטיקאית יונגיאנית, עו״ס, משוררת, עורכת שירה, חוקרת ספרות ומלמדת בסדנאות כתיבה. חברה, מורה ומדריכה במכון הישראלי לפסיכולוגיה יונגיאנית ע"ש אריך נוימן. מורה בתוכנית של ביה"ס לפסיכותרפיה יונגיאנית של המכון הישראלי לפסיכולוגיה יונגיאנית ובמסגרות אחרות. רשימותיה אודות שירה מתפרסמות בכתבי עת ובמוספים ספרותיים. מחברת הספרים: ׳קדיש וקדשה׳(כרמל 2002); ׳המראות׳ (כרמל 2006); ׳ברכבת לנהריה׳ (הקיבוץ המאוחד 2017).

חלומות ושברם – חלומות בעולם הקבלי ובתיאוריה היונגיאנית

פרופ' תמר קרון

ד"ר רות קרא-איוונוב קניאל

חלומות ופרשנותם הם חלק מהמורשת האנושית מקדמת דנא. משמעות החלום כהתגלות נבואית, חזיון או כמסר מישות עליונה ארוגה בתרבות, באמונות דתיות ובמסורת, ומקובלת אף כיום בחברות ובקבוצות שונות. תיאוריות של פסיכולוגית המעמקים רואות בחלום ביטוי של הלא-מודע. בקורס נעסוק בהתבוננות היונגיאנית בחלומות ובהשפעה ההדדית המתמשכת שבין התבוננות זו לבין הרקע התרבותי בו צמחה ובו היא פעילה. לאור הקשרים שבין החשיבה המיתית והקבלית לבין תורת המעמקים, הקורס יבחן את החלום ומשמעותו בעולם הקבלי. נתמקד בסיפורים העוסקים במעבר בין העולמות, בתיאורי חולמים וחלומות, כמו יוסף המקראי ורשב"י המתגלגל מהתלמוד לספרות הזוהר. נעסוק במוטיבים כגון ערות ודמיון, פנטזיה וחלום ומפגשים לאחר המוות.

פרופסור תמר קרון היא פרופסור אמריטוס באוניברסיטה העברית, פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה. אנליטיקאית יונגיאנית בכירה. חברה, מורה ומדריכה במכון הישראלי לפסיכולוגיה יונגיאנית ע"ש אריך נוימן. חוקרת חלומות טראומה, מחקרה העכשווי הוא על חלומות בימי קורונה. כותבת ומפרסמת מאמרים מדעיים ועיוניים בתחומים: הדרכה בפסיכותרפיה, הפסיכולוגיה האנליטית-יונגיאנית, על מקום הדיאלוג על פי מרטין בובר בפסיכותרפיה, וכמו כן ספרי פרוזה. בין ספריה נשים ורודות (על דיכאון אחרי לידה) (עם עובד 1989), אנחנו אדם וחוה-זוגיות, מיתוסים, פסיכולוגיה (הקיבוץ המאוחד 2004). תרגמה וערכה יחד עם דוד וילר שני ספרים מאת אריך נוימן: אדם ומשמעות (רסלינג 2013) כרמל ומקורות התודעה היהודית (כרמל 2023).

ד"ר רות קרא-איוונוב קניאל היא חוקרת מיסטיקה יהודית, מיתוס ומגדר. מרצה בחוג לתולדות ישראל באוניברסיטת חיפה, עמיתת מחקר במכון שלום הרטמן ובמכון ת"א לפסיכואנליזה בת זמננו. ספרה חבלי אנוש- הלידה בפסיכואנליזה ובקבלה (כרמל 2018) זכה בפרס גורגיאס בחקר מחשבת ישראל לשנת 2019. פרסמה שני ספרי שירה, אין שקט בעולם כלל (הקבוץ המאוחד 2011) שזכה בפרס רחל נגב, והנפש נעתקת (הקיבוץ המאוחד, סדרת ריתמוס 2016).

קולנוע במבט יונגיאני

רותי שריג

הקולנוע הוא מלווה נאמן של חיינו מתחילת המאה ועשרים. הוא מאפשר לנו לראות בו מראה לעצמנו.יונג אמר על הקולנוע שהוא מזמין את הצופה לראות כיצד פועלת הנפש, והקולנוע יכול לעשות את הבלתי אפשרי: לצלם את הלא מודע. לקולנוע יש יכולת טכנית אדירה והוא מזמן לנו חוויה קולקטיבית ואישית בעת ובעונה אחת: לחלום חלום משותף. הקולנוע הוא כבר 'לא מודע קולקטיבי' בפני עצמו, מאגר עצום של תמונות שכולנו רואים וראינו מתחילת המאה ועשרים ועד היום.
מתאים במיוחד ללמוד מושגים יונגיאנים דרך הקולנוע: יונג חשב כי הארכיטיפים מתלבשים בצורות, מופיעים כתמונות. בחלומות ובהזיות מופיעים חלקי נפש כדמויות אנושיות או חיתיות. התאוריה של יונג היא מאד ויזואלית- ציורית ומאנישה את מושגיה. הנפש על פי יונג יוצרת סמלים, הופכת תכנים לדמויות, וכך אנו יכולים לראותם במיתולוגיה, בחלום, בסרט, ביצירה.
בקורס זה נחווה את המושגים כמו:  האם הגדולה, הטריקסטר, האנימה, ועוד, באמצעות קטעים מסרטים כשהדגש על החוויה: נגלה את דמיון הסרט לחלום, ואת יכולת הריפוי של שניהם .  

השיעורים: האחים טביאני: סמל הלבנה, אלת הירח העתיקה, מגינת הנשים | פליני: תמונות מחיי הלא מודע הקולקטיבי. האם הגדולה | ברגמן: חלומות כסוכני שינוי | ג'ון בורמן: טכסי מעבר מילדות לגבריות | קישלובסקי: הכפילים : האני והעצמי | דוריס דורי: אנימוס ואנימה במסע החיים | מרסל קאמי: מיתולוגיה, הירידה לשאול כדי להציל מהמוות.

רותי שריג היא פסיכולוגית קלינית ואנליטיקאית יונגיאנית בכירה. חברה, מורה ומדריכה בהכשרה של העמותה היונגיאנית הישראלית החדשה. מורה ומדריכה בתכניות לפסיכותרפיה באוריינטציה יונגיאנית בסמינר הקיבוצים, במכללת רופין, ובמסגרות נוספות. הנושאים המרכזיים אותם מלמדת לאורך השנים הם: חלומות, היסוד הגברי שבנפש, מיתולוגיה, וקולנוע ויונג. בהוראה פונה לסרטי קולנוע להמחשת מושגים יונגיאניים. וכן מעבירה סדנאות על הקשר בין קולנוע ויונג.

נשים בטרגדיות היווניות –קליטמנסטרה, יוקסטה ואנטיגונה

בתיה ברוש

פרופ' תמר קרון

שלוש דמויות נשיות אלה מרכזיות בטרגדיות היווניות הגדולות. אייסכילוס, יוריפידס וסופוקלס, הטרגיקונים הגדולים מדברים אל לבנו בעצם הימים האלה וגיבורי הטרגדיות מופיעים בתיאטרון, במחול ובקולנוע גם בימינו. בחרנו בשלש דמויות נשיות העומדות במתח החריף בין הגורל לבחירה. גבורות הלכודות בתשוקה להשיג היכרות והכרה עד לסוף הטרגי. בקורס ננסה להשמיע את קולן של נשים אלה גם מתוך עמדה פמיניסטית, השונה מעמדתם של הכותבים הגברים. נתבונן בנשים אלה ומהלך חייהן ומותן במבט יונגיאני- דרך כתביהן של פסיכואנליטיקאיות, וכתביו  של אריך נוימן על האם הגדולה והפסיכולוגיה של האשה.

בתיה ברוש פלמוני היא אנליטיקאית יונגיאנית בכירה מנחה ומדריכה. מדריכה ומרצה בתוכנית לפסיכותרפיה יונגיאנית באוניברסיטת בר אילן, מדריכה ומלמדת בתוכניות להכשרת אנליטיקאים יונגיאניים במקומות שונים בעולם. נשיאת המכון הישראלי לפסיכולוגיה יונגיאנית ע"ש אריך נוימן, מורה ומדריכה. ממקימי התחנה הפסיכולוגית בעמק הירדן.

פרופסור תמר קרון היא פרופסור אמריטוס באוניברסיטה העברית, פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה. אנליטיקאית יונגיאנית בכירה. חברה, מורה ומדריכה במכון הישראלי לפסיכולוגיה יונגיאנית ע"ש אריך נוימן. חוקרת חלומות טראומה, מחקרה העכשווי הוא על חלומות בימי קורונה. כותבת ומפרסמת מאמרים מדעיים ועיוניים בתחומים: הדרכה בפסיכותרפיה, הפסיכולוגיה האנליטית-יונגיאנית, על מקום הדיאלוג על פי מרטין בובר בפסיכותרפיה, וכמו כן ספרי פרוזה. בין ספריה נשים ורודות (על דיכאון אחרי לידה) (עם עובד 1989), אנחנו אדם וחוה-זוגיות, מיתוסים, פסיכולוגיה (הקיבוץ המאוחד 2004). תרגמה וערכה יחד עם דוד וילר שני ספרים מאת אריך נוימן: אדם ומשמעות (רסלינג 2013) כרמל ומקורות התודעה היהודית (כרמל 2023).

על הודו העתיקה ונפש האדם המערבי בן ימינו

נעה פוירשטין שוורץ

דר' יוחנן גרינשפון

לתרבות הודו העתיקה תפקיד נכבד בתיאורית 'הפסיכולוגיה האנליטית' של יונג. בקורס הקודם דנו בהשפעתה המעצבת של הודו על מחשבתו של יונג, ואילו בקורס שלפנינו נתעמק בתרומת התרבות ההודית הקדומה לחיי נפש האדם המערבי המודרני.

עבודת הנפש ההודית הנשענת על הפניית המבט פנימה תושווה לחוויית האנאליזה היונגיאנית; נגזור תובנות על הקשר הטיפולי מתוך סיפורים על קשר מורים ותלמידיהם באופנישדות; נלמד את מבנה הנפש ופעולתה מתוך היוגה סוטרה לצד עיון בהסתייגותו של יונג המוטרד מאימוץ היוגה במערב.

נלמד על הקורפוס המיתולוגי העצום ה'מהאבהרטה', נכיר את נפשות הגיבורות והגיבורים והתהליכים הטראומטיים בהם הם מעורבים, את הסוגיות האתיות העמוקות בהם הם שקועים ונגזור תובנות לחיינו אנו, לפי העקרונות היונגיאניים – 'אמפליפיקציה' ו'הפונקציה הטרנסנדנטית'. נטעם מהמענה האלוהי למצבנו הקיומי מתוך ה'בהגוודגיטה'.

נתבונן במשמעות המוות והחיים במחשבה ובמיתולוגיה ההודית, ונשאל שאלות על מציאות ודמיון.

נארח את ד"ר יוחנן גרינשפון שילמד על תורת היוגה, האופנישדות, הבהגוודגיטה בתוך דיאלוג עם משנתו של יונג.

 נעה פוירשטין שוורץ היא פסיכולוגית קלינית ואנליטיקאית יונגיאנית, חברה, מורה ומדריכה במכון הישראלי לפסיכולוגיה יונגיאנית ע"ש אריך נוימן. מלמדת בבי"ס לפסיכותרפיה יונגיאנית באוניברסיטת בר אילן, בבי"ס לפסיכותרפיה בשירותי הייעוץ לסטודנט באוניברסיטה העברית ובבי"ס הדו-לאומי לפסיכותרפיה בביה"ח הדסה. לצד לימודי הפסיכולוגיה – לימודי מ.א. ודוקטורט בחוג ללימודי הודו ומדע הדתות. חוקרת וכותבת על הקשר בין המחשבה היונגיאנית ועולמה התרבותי של הודו. ספרהעל האימה ומעבר לה – עיון אופנישדי במשנתו של יונג נמצא בכתובים. בין פרסומיה המאמר:  India in the Red Book: Overtones and undertones, בתוךJung's Red Book for our Time, Chiron 2019,

ד"ר יוחנן גרינשפון, מרצה אמריטוס בחוג ללימודי הודו באוניברסיטה העברית, מחשובי חוקרי התרבות ההינדואית. מבין ספריו פורצי הדרך כמו: "דממה וחירות ביוגה הקלאסית" ו "על כוח ואי אלימות: חייו ומשנתו של מהטמה גנדהי" בהוצאת האוניברסיטה המשודרת  .   "Crisis and Knowledge: The Upanishadic experience and storytelling"

מערכת שעות

רבעון ראשון: 2.11.23 עד 14.12.23

17:30 – 19:00:  מבוא לתאוריה היונגיאנית בדגש על פרשנות התרבות – גיא פרל

19:30 – 21:00: מבט יונגיאני על אמנות אינטואיטיבית: אמנות "אאוטסיידרית", אמנות "גולמית" ואמנות "נאיבית" – אילנה לח

רבעון שני: 28.12.23 עד 8.2.24

17:30 – 19:00: נפש רוח דת ותרבות: ממרומי האולימפוס ומעמד הר סיני למעמקי השאול – אבי באומן

19:30 – 21:00: מפגש בין יוצר ושרשי היצירה – חגית חוף

רבעון שלישי: 22.2.24 עד 4.4.24

17:30 – 19:00: חלומות ושברם – חלומות בעולם הקבלי ובתיאוריה היונגיאנית – תמר קרון ורות קרא איבנוב קניאל

19:30 – 21:00: קולנוע במבט יונגיאני – רותי שריג

רבעון רביעי:  9.5.24 עד 20.6.24

17:30 – 19:00: נשים בטרגדיות היווניות: קליטמנסטרה, יוקסטה ואנטיגונה – בתיה ברוש ותמר קרון

19:30 – 21:00: על הודו העתיקה ונפש האדם בן ימינו – נעה פוירשטין שוורץ ויוחנן גרינשפון

שעות

17:30 – 19:00

רבעון ראשון: 2.11.23 עד 14.12.23

מבוא לתאוריה היונגיאנית בדגש על פרשנות התרבות – גיא פרל

רבעון שני: 28.12.23 עד 8.2.24

נפש רוח דת ותרבות: ממרומי האולימפוס ומעמד הר סיני למעמקי השאול – אבי באומן

רבעון שלישי: 22.2.24 עד 4.4.24

חלומות ושברם – חלומות בעולם הקבלי ובתיאוריה היונגיאנית – תמר קרון ורות קרא איבנוב קניאל

רבעון רביעי:  9.5.24 עד 20.6.24

נשים בטרגדיות היווניות: קליטמנסטרה, יוקסטה ואנטיגונה – בתיה ברוש ותמר קרון

19:30 – 21:00

מבט יונגיאני על אמנות אינטואיטיבית: אמנות "אאוטסיידרית", אמנות "גולמית", אמנות "נאיבית" – אילנה לח

מפגש בין יוצר ושרשי היצירה – חגית חוף

 

קולנוע במבט יונגיאני – רותי שריג

על הודו העתיקה ונפש האדם בן ימינו – נעה פוירשטין שוורץ ויוחנן גרינשפון

ברוכים הבאים ובהצלחה

מעוניינים להצטרף לתכנית השנתית ללימודי תרבות?

מלאו את הפרטים בטופס, ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

דילוג לתוכן