ערב היכרות עם התוכנית ללימודי תרבות במבט יונגיאני

מוזמנים לערב היכרות עם התוכנית ללימודי תרבות במבט יונגיאני
מטעם המכון ישראלי לפסיכולוגיה יונגיאנית ע״ש אריך נוימן
חמישי 07.09.23 בשעה 20:00 | ת"א תרבות קריית המלאכה, שביל המרץ 6, תל אביב | כניסה חופשית
שלוש הרצאות היכרות עם רוח התכנית וחלק מן המורות והמורים
ד״ר אבי באומן // היזכרות וקטרזיס: חווית הנפש-רוח באמנות ותרבות
ד״ר אילנה לח // חייב ליצור: פעולת ה Self ביצירותיהם של אמנים אאוטסיידרים
פרופ׳ תמר קרון // להיות אמו של אדיפוס – גורל או בחירה?
יעל אברהם – בוגרת מחזור א׳ // על חווית הלמידה בתכנית ללימודי תרבות
***
במכון הישראלי לפסיכולוגיה יונגיאנית ע"ש אריך נוימן פועלת תכנית לימודים שנתית ייחודית ובלבה עיון במגוון מרכיבים של התרבות האנושית, הנשען על נקודת המבט הייחודית של הפסיכולוגיה האנליטית (יונגיאנית). בבסיס לימודי התרבות ברוח זו עומדת ההנחה כי לצד הלא מודע האישי, מתקיים באדם רובד נוסף המכונה "הלא מודע הקולקטיבי". במרכיבים רבים של התרבות האנושית – ממיתולוגיה ודת, דרך פילוסופיה והיסטוריה ועד האמנות לסוגיה – ניתן לזהות את השפעותיו של אותו רובד קולקטיבי. הבנה זו מובילה לתהליך לימוד דו-סטרי: ההיכרות עם המבנים הקולקטיבים (הארכיטיפים) פותחת רובד נוסף בהבנת התופעה התרבותית או היצירה האמנותית, ואילו עיון בתרבות ובאמנות מעמיק את הבנת הארכיטיפים ומכאן שאף את היכרותנו עם עצמנו. על פי תפיסה זו, ניתן להתייחס אל האנושות כאל בעלת 'נפש גדולה' שהיא מעין מכלול יוצר תרבות ואמנות במטרה להמשיך ולהתפתח באמצעותן. 'סיפורה של 'הנפש הגדולה' הזו הוא סיפורנו.
התכנית מיודעת לקהל הרחב ואף לנשות ואנשי מקצוע מתחום הטיפול המבקשים להעמיק היכרותם עם הפסיכולוגיה האנליטית (יונגיאנית). התכנית תתמקד בפרשנות התרבות והאמנות ולא בהיבטיה הטיפוליים של הגישה. התכנית מהווה תכנית המשך לתכנית שנלמדה בשנה שעברה, אך שנת הלימודים בכללותה וכל קורס בנפרד עומדים בפני עצמם ופתוחים לתלמידות ותלמידים חדשות וחדשים.
מורי התכנית הנם אנליטיקאיות/ים במכון הישראלי לפסיכולוגיה יונגיאנית ובחלק מן הקורסים הם יקיימו דיאלוג עם מומחיות ומומחים בתחום הנלמד. משך התכנית שנה אחת בה יינתנו שמונה קורסים בני שבעה מפגשים כל אחד. ניתן להירשם גם לקורסים בודדים (על בסיס מקום פנוי).
לפרטים נוספים והרשמה:
https://jung-israel.org/%d7%9c%d7%99%d7%9e%d7%95%d7%93…/

דילוג לתוכן